Een affo! De Smitten Quilt van Jen Kingwell

Net als de meeste quiltsters heb ik diverse tops liggen die af zijn. Nou ja af; ze moeten nog wel “even” doorgepit worden. En ja daar zit hem nu de angel, dat vind ik niet zo leuk (met name mijn handen) en het uitbesteden, vindt mijn portemonnee niet zo leuk. Ik schreef er al eerder over, dat dat een van de redenen was dat ik toch weer graag een borduurmachine wilde. En dus kwam die er en ik heb het ook al eerder gezegd: ik ben er dolblij mee. Het eerste “slachtoffer” is dus de Smitten quilt geworden. Na hem gedubbeld te hebben, borduurde ik iedere keer wanneer ik tijd en zin had een aantal patronen op de quilt. En toen opeens, tadah, hij was klaar! Toen moest er nog wel even een binding en ophangtunnels aan gemaakt worden, maar dan heb ik nu toch een echte affo!

P1140157

Ik borduurde op de blokjes allemaal dezelfde bloemen en wel deze (voorkant).

P1140149

En dat ziet er aan de achterkant zo uit.

P1140153

En op de grote sterblokken borduurde ik een patroon van hartjes en gebogen lijntjes.

P1140151

En aan de achterkant ziet dat er zo uit.

P1140152

Hier nog een paar detailfoto’s.

collage smitten

En na afloop kreeg de quilt nog een geborduurd label. Daar miste ik de borduurmachine ook zo voor. In de tijd dat ik er geen had, heeft geen enkele quilt meer een label gehad. Nog iets om recht te zetten. De geborduurde bloem op het label is dezelfde als die ik op de kleine blokjes heb geborduurd.

P1140155

Hij hangt nu te wachten totdat hij aan de muur kan. Dat is dan weer een werkje voor manlief.

P1140164

Inmiddels is ook de top van de Delilah quilt helemaal klaar. De blokken zijn verdeeld in 11 secties. Deze zitten nu allemaal aan elkaar en ik ben deze 11 secties nu aan het sandwichen, zodat ze doorgepit kunnen worden met de borduurmachine. Dan heb ik niet zo’n enorm gevaarte aan de machine hangen. De Smitten quilt was goed te doen in een keer. Deze is overigens 160cm x 120cm. Maar de Delilah is een stukje groter.

En dan nu aan de slag voor een lief klein meisje dat alweer 4 jaar wordt! Bij je eigen kinderen gaat het snel, maar bij je kleinkinderen nog sneller, lijkt het wel.

En voor iedereen die zich afvraagt, of er niet meer gehaakt wordt. Dat klopt; teveel last van mijn hand daarmee. En met de naai- en borduurmachine gaat het allemaal nog wel. Maar daar komt hopelijk binnenkort weer verandering in. Ik zit in de molen om aan mijn hand geholpen te worden. Dan hoop ik dat toch weer op te pakken, alhoewel lapjes net wat meer trekken dan bollen wol.

Iedereen alvast een fijn weekend.

 

 

 

8 gedachten over “Een affo! De Smitten Quilt van Jen Kingwell

  1. Wow, wat is je Smitten-quilt prachtig met de geborduurde motieven er op! Gefeliciteerd met je affo. De Delilah zal vast ook snel klaar zijn. Sterkte met je hand(en?)
    Fijn weekend 🤗🌷🌺

    Geliked door 1 persoon

  2. In één woord: geweldig!! Wat istie mooi geworden zeg… En wat heb je dat prachtig gedaan, het doorquilten op de borduurmachine. Echt heel mooi! Veel sterkte met de operatie aan je hand (misschien inmiddels al gebeurd? Dan duim ik voor een (voor)spoedig herstel!)

    Geliked door 1 persoon

Plaats een reactie