Waar blijft de tijd

Een blogje is al even geleden, dus hoog tijd om even bij te praten. De dagen gaan zo snel, je herkent het vast wel. Natuurlijk zat ik niet stil, nou ja, eigenlijk toch wel! Want ik las maar liefst 3 boeken uit. Stuk voor stuk heel verschillende boeken. Het zijn deze 3 boeken:

Vooral het boek Cilka’s keuze vond ik erg aangrijpend. Nadat Cilka bevrijd is uit Auschwitz, krijgt zij ook nog eens 15 jaar strafkamp in Siberië, omdat ze geheuld zou hebben met de Duitsers. Dat ze daartoe gedwongen werd, daar werd aan voorbij gegaan. Zo staat de stand voor 2020 al op 5 boeken. Jullie raden het vast al, al weer bezig in een volgend boek. Maar ook de naaimachine snorde en snorde. Alvast bezig voor het voorjaar en sommige dingen kunnen ook nu al gedragen worden met een vestje. Als eerste een simpele rok. Model E van Onion 3034. Zit heel snel in elkaar en is gemaakt van een viscose tricot van Driessen. Erop een shirtje en vest dat ik al lang heb, maar maakt een leuk setje zo.

               

 

En je ziet voor het nieuwe seizoen veel tuinrokken. Ik heb me er ook aan gewaagd, er stond een leuke in de Fibremood editie nr. 07. Nog nooit wat uit de Fibremood gemaakt, maar ik moet zeggen, smaakt naar meer. De tuinrok maakte ik van een brede grove rib van OmaLie. Hij zit heerlijk en een tweede exemplaar is inmiddels geknipt.

               

En er rolde een nieuwe, echte voorjaarsbloes, uit de nieuwe My Image voorjaar 2020, model M2003. uit de naaimachine. Ik vond dezelfde stof als dat er in het blad stond en was er weg van. Hij is ook mooi en de bloes is niet moeilijk om te maken.  Stof kocht ik bij Patroonstoffen. Alleen vond ik de mouwen aan de onderkant te wijd en te kort, dus zette ik er boordjes aan.

                

Tot slot een bloes, vers van de pers. Het model is de Boyfriend-Bluse van Ki-ba-doo. Het is een wijd model, van achteren langer dan de voorkant. Heb hem iets in genomen, want ik vond hem wel heel wijd. Ook hier verving ik de manchetten door boordjes. Vind ik toch net wat leuker en ook makkelijker om je mouwen even op te stropen. Deze gaat er vast nog eens komen. Dat geldt overigens voor alle kledingstukken in deze post. De stof voor deze bloes is van Driessen.

Ik kon ook fijn meters maken, omdat we vorige week weer een samen naaidag hadden. En voor zaterdag staat er ook eentje in de planning bij de Stoffenkantine. Nog niet eerder geweest, maar heel veel zin in, samen met een vriendin. Ik heb al weer het e.e.a. geknipt en doorgeslagen liggen. Want nee, ik hoor het jullie denken, mijn kast is nog lang niet vol. Lekker opgeruimd en wederom probeer ik mijn garderobe zoveel mogelijk zelf te maken.

In de avonduren wordt er meestal gehaakt, gelezen of lekker met lapjes gestoeid voor een quilt. Nog steeds is de Mary Tolman quilt favoriet om aan te werken. Ik heb er al 10 punten voor af. Ze komen beslist niet zo aan elkaar te zitten. Ik heb ze maar even zo neergelegd, omdat ik het aan elkaar maken pas wil gaan doen als alle punten klaar zijn. Dat zijn er uit mijn hoofd gezegd iets van 25 met ook nog de nodige tussen rijen erbij en ook komt er nog een middenstuk van 1 stof. Maar wil pas alles aan elkaar zetten als ze allemaal klaar zijn. Mijn haakwerk vordert ook gestaag. Ben bezig aan week 5 van de Dahlia Cal van Lucy van Attic 24 en het is al een hele lap ondertussen. Geen foto nog, dat komt weer een volgende keer. Fijne week allemaal.

 

9 gedachten over “Waar blijft de tijd

  1. ZO niet gek dat de tijd voorbij vliegt bij jou wat een productie. En dan ook nog de nodige boeken weggelezen doe het je niet na! Je Tolman word MOOI heel veel prikplezier, zwaaizwaai

    Geliked door 1 persoon

  2. Je bent weer lekker bezig geweest! Ik vind de tuinjurk zo leuk en de bloesjes zijn super! Ik heb de nieuwe My Image nog niet eens gezien en jij hebt het eerste kledingstuk al af, geweldig! En veel gelezen weer!

    Geliked door 1 persoon

  3. Lekker aan het lezen… Én aan het naaien: wat een leuke kleding heb je weer gemaakt! En zo veel! Erg mooi allemaal. De Tolmanquilt had ik al meerdere keren langs zien komen… wat is die toch prachtig. Zo leuk dat jij er nu ook mee bezig bent! Mooie kleurtjes…

    Geliked door 1 persoon

Plaats een reactie